کد خبر: ۱۱۳۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 19 November 2023

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از موفقیت دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال 2023  در رشته مهندسی عمران خبر دادند.

بر اساس این گزارش، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اعلام این خبر، افزود: نظام رتبه­بندی شانگهای که از سال 2003 میلادی منتشر می­شود، یکی از معتبرترین رتبه­بندی­های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می­شود. این نظام رتبه­بندی، از سال 2017، رتبه­بندی جهانی موضوعی را در 55 رشته در قالب 5 حوزه کلی شامل: حوزه مهندسی (23 رشته)، حوزه علوم طبیعی (8 رشته)، حوزه علوم زیستی (4 رشته)، حوزه علوم پزشکی (6 رشته) و حوزه علوم اجتماعی (14 رشته) نیز منتشر می‌کند.

دکتر قاسمی ادامه داد: نظام رتبه­بندی شانگهای در سال 2023 از پنج شاخص جهت ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه­های برتر دنیا بهره گرفته است که وزن هرکدام از این شاخص­ها متناسب با هر رشته تغییر می­کند. این 5 شاخص عبارتند از: تعداد مقالات منتشر شده دانشگاه در نشریات Q1 ، تاثیر استنادی نرمال شده مقالات منتشر شده دانشگاه (CNCI)، نسبت مقالات بین‌المللی دانشگاه به کل مقالات دانشگاه، تعداد مقالات در نشریات برتر و تعداد برندگان جوایز بین‌المللی مشهور. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار